Thursday, November 28, 2013

KENAPA SAYA PILIH SHAKEE

ASSALAMUALAIKUM.
 SEMUGA SIHAT DAN SENTIASA BERADA DALAM RAHMAT ILAHI










Zaman era IT ni macam2 company dok promote produk masing2. Tiap2 hari macam2 iklan masuk dalam facebook kita.Semuanya claim produk mereka bagus, berkesan. Haa! Pening pulak nak buat pilihan. Kenapa saya pilih Shaklee??

 









Kenapa saya pilih Shaklee?




1) Kajian saintifik dan tests

Point yang pertama ni yg membuatkan saya yakin untuk memilih supplement Shaklee.
Shaklee membuat pelbagai ujikaji dan tests terhadap semua supplements yang dikeluarkan. Syarikat lain pun claim mereka buat ujiankan!!Tapi kajian klinikal yg dijalankan oleh saintis Shaklee dipublishkan di dalam jurnal antarabangsa. Bila sudah mendapat pengiktirafan tu maknanya produk tu memang diakui best la .InsyaAllah

2) Spesifik

Sebagai seorang guru  sains , saya nak tahu secara specifik tentang bahan sesuatu supplement tu. Apa bahannya???. Contohnya KOLAGEN. Shaklee terang dgn spesifik. Bahan utama collagen Shaklee adalah dari sisik ikan merah laut dalam.  Jelas!! Tak ada sembunyi sembunyi dan takut2. Bukan setakat bagi tahu ikan apa, tapi bahagian yg diambil iaitu sisik nya pun diterangkan!!! Bukan general statement " ikan laut dalam" (ikan apa ?? Banyak  dlm laut nuuu atau  kolagen rumpai laut. Rumpai ditanam di laut mana??? Contoh lain
krim sapu, spray  dan  pelekat   untuk kurus??? Peliknya. spray  je boleh kurus ,cepat pulak tu kesannya. Mushkil pulak. Bahan apa dia guna? Mcmana mekanisma bahan tersebut berfungsi? Sebagai pengguna bijak kita berhak untuk tahu.

3) Sumber natural

Bahan-bahan yang digunakan oleh Shaklee adalah dari sumber semulajadi. Supplement yang digunakan tidak sintetik. Sebab tu dalam botol Shaklee tidak diletakkan  silica gel. Cuba check dlm ubat vitamin anda , ada tak jumpa silica gel. Kalau ada silica gel anda harus berwaspada!!!

4) Sentiasa selamat

Secara keseluruhannya , semua produk Shaklee tidak mempunyai bahan-bahan merbahaya seperti parabens, triklosan,phthalates, natrium lauril sulfat SLS, natrium lauryl eter sulfat SLES atau propina glikol. Tidak terdapat bahan bahan yang diharamkan. Tiada pewarna, pemanis tiruan dan peluntur klorin.

5) Halal
Yang yerakhir dan yang paling penting sekali supplement Shaklee yang dikeluarkan untuk pasaran Malaysia mendapat sijil halal  yg diikraf oleh JAKIM . Kapsul softgel yang digunakan dibekalkan oleh syarikat yang mempunyai sijil halal dari Islamic Services of America (ISA)












Saya dah cuba produk Shaklee. Dan telah merasai kesan positif darinya.

Hubungi saya jika anda ingin mencuba supplement  Shaklee

SMS/WhatsApp  0199155537
                            Fazilah













0 comments:

Post a Comment